
Πώς θα χαρακτηρίζατε την ως τώρα πορεία των συστημάτων HRM στην Ελλάδα και ποιες πιστεύετε ότι είναι οι μελλοντικές προοπτικές; Νεκτάριος Μπαζιώτης, Δ.Σ.Apogee: Τα συστήματα HRM εισέβαλαν στην ελληνική πραγματικότητα σχεδόν μια δεκαετία πριν. Οι σύγχρονοι managers το χρησιμοποιούν ως μέσο παρακολούθησης της αποδοτικότητας, πρόβλεψης και παρακολούθησης των δαπανών των ανθρωπίνων πόρων. Όμως, οι εταιρίες - μεσαίες και μεγάλες, όπου και κυρίως απευθύνεται- το αντιμετωπίζουν (και το αποδέχονται) με διστακτικότητα, προτιμώντας, ίσως, τον παραδοσιακό τρόπο ελέγχου προσωπικού, σύμφωνα με τον οποίο κάποιος HR manager κατέχει οργανική θέση στη δομή της εταιρίας. Το θετικό είναι ότι η ανάγκη ύπαρξης ολοκλητωμένων συστημάτων HRM αρχίζει να γίνεται ορατή και στην Ελλάδα. Καθημερινώς, η φιλοσοφία του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας τείνει προς αυτή των χωρών της ΕΕ και γι' αυτό είμαι βέβαιος ότι σε τρία με τέσσερα χρόνια από τώρα, ένα μεγάλο ποσοστό ελληνικών εταιρειών θα προβούν σε εγκαταστάσεις ΗRΜ συστημάτων, που με τη σειρά τους θα έχουν αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο.